maandag 24 maart 2008

A small introduction

Ik had gewoon een verhaaltje, een weetje of een nieuwtje kunnen schrijven, maar heb dan toch besloten om mezelf even voor te stellen.

Zo een 23 jaar geleden heb ik voor het eerst het daglicht gezien, of eerder het artificiƫle witte licht van een verloskamer, in Gent. Ik geloof zelf graag dat ik als jong meisje altijd heel braaf en schattig geweest ben, maar dat is natuurlijk voor vrije interpretatie vatbaar. Hier gaan we uiteraard geen bevestiging over vragen aan mijn oudere zus en broer. Als 10-jarige meid werd ik jeugdprinses van Zaventem, waar ik nog met veel trots aan terugdenk. Mijn jeugdige leven heb ik me week in week uit met klassiek ballet en turnen beziggehouden. Op de schoolbanken van het Heilg-Hart-College in Tervuren, waagde ik me aan Economie-Wiskunde, met wisselend succes bleek het helemaal niet mijn ding te zijn. In het Mater Dei Lyceum heb ik dan in het vijfde middelbaar de richting Menswetenschappen aangevat, duidelijk een betere keuze. Psychologie was dan wel mijn hoofdvak, toch besloot ik om hier niet in verder te gaan. In 2003 vatte ik aan de Erasmushogeschool van Brussel de studierichting vroedkunde. Wat me tot deze keuze dreef weet ik niet meer, maar heb er totnogtoe geen spijt van gehad. In mijn derde jaar had ik de kans om op buitenlandse stage te gaan, deze kans greep ik met beide handen en vertoefde zo 3 maand in Marokko, wat een geweldige ervaring is gebleken. Via een kleine omweg langs het Sint-Pieter ziekenhuis van Brussel, werk ik nu bijna 2 jaar in UZ Brussel. Eerst de materniteit verkend, dan toch overgelopen naar het verloskwartier.

Als een echte puber heb ik verschillende vriendjes gekend in mijn leven. Ook in mijn hogere studies profiteerde ik van het leven, maar daar kwam ik hem tegen. Meer als 4 jaar verder we're still going strong. Mijne Master in de Verpleegkunde, Koen.

De grootste passie van mijn leven is momentaal Raqs Sharki (letterlijke vertaling Oriƫntaalse dans) of zoals de meeste mensen zeggen: 'buikdans'. Dit zoveel meer zijnde als met de 'buik' is het een ware obsessie. Eens je ermee begint kan je niet meer stoppen, wekelijkse lessen en zeer regelmatig workshops van onze nationale en internationale sterren, you name it, we're there.

Hopende dat dit niet te langdradig was, zal ik jullie nog wel terug zien op mijn blog.

Groetjes, Femke aka Adiva

2 opmerkingen:

Ruth zei

Mijn interesse is gewekt!!!

Anoniem zei

Derde keer, goede keer, of dat hoop ik alvast. Ik had dus gezegd dat ik hier af en toe eens zal passeren, en nu dat ge niet meerm oet inloggen, ben ik ook bereid om af en toe eens een commentaartje achter te laten. Alhoewel, op mijn site heb ik de naam Femke nog niet zien verschijnen hoor...