vrijdag 23 mei 2008

Brussels, we're baaaack

De 5 dagen rust konden we goed gebruiken. Of we deze gingen vinden in zo een bruisende stad was zo zeer de vraag.

Reeds bij aankomst merkten we het, een drukte tot en met, een en al geclaxoneer, auto's langs alle kanten, veel te veel mensen, ja druk leek het hier wel. Maar dan aan ons hotel aangekomen, de auto's al gauw negerend, evenals de restauranthouders die je binnen willen lokken, voelden we ons tot rust komen. Rustige, authentieke straatjes, leidden ons in de ene richting naar de zee, de andere richting naar de Aya Sophia en de Sultanahmet, de toeristische trekpleisters van Istanbul. De hotelkamer was prima. Eerst hadden ze uiteraard geprobeerd om het jonge koppel 'in't zak te zetten'. De piccolo bracht ons naar onze kamer, om hier te merken dat er 2 éénpersoonsbedden stonden met niet veel draairuimte. De 2 bedjes tegen elkaar schuiven was voor mij geen optie, dus kregen we een driepersoonskamer, een dubbel bedje en een enkel (onze valies moest toch ook ergens liggen :p). Op een dakterras sloten we dan de eerste, korte dag af met een heerlijke maaltijd.








Na een Turks ontbijt kon de tweede dag beginnen. Vandaag was het een en al verkennen, sightseeing en de voeten van onder je lijf lopen! We begonnen met de typische trekpleisters zoals de Aya Sophia en de Sultanahmet. Nadien trokken we naar het Archeologisch museum, met de bedoeling om achteraf het Topkapi paleis te bezichtigen maar dit ging moeten wachten wegens: gesloten. Nadien was het richting de Yerebatan Sarniçi, de ondergrondse cisternen. Omdat we nog niet genoeg gewandeld hadden trokken we door de universiteitswijk naar de Suleymani Moskee. Na een welverdiend drankje gingen we dan op zoek naar de oude aquaduct. Dit ging allemaal redelijk vlot dus vonden we nog wat tijd om de Grand Bazaar te bezoeken. Een kleurrijke bedoening en als snel werd ik aangetrokken door de mini buikdanswinkeltjes. Veel leuke dingetjes gezien maar toch iets teveel versiersels aan de BH's naar mijn mening. Niet veel later kwamen we uitgeteld terug in onze kamer met zwarte voeten en een blaar hier en daar.

Daar kwam dan D-day van de week: my birthday!!! (iedereen bedankt trouwens voor de sms'jes, ook jij Fie, de zingende vogel op mijn voicemail, very charming) Vandaag was één en al: IK. We gingen doen wat IK wou, en wat wil een vrouw? Shoppen natuurlijk! De tram op en de tocht kon beginnen, in de Egyptische bazaar bij buikdanskostuums terecht gekomen en omdat mijn schat me nog niets gekocht had wou hij me toch iets cadeau doen, een rood kostuumke, niets om direct aan te doen maar kom dan heb ik het toch maar :) Nadien verder door naar de Grand Bazaar via honderden steegjes om nog meer te kijken, kopen mocht ook maar niets interessants meer gevonden eigenlijk! We hadden wederom nog niet genoeg gestapt dus besloten om het Topkapi paleis er vandaag nog bij te nemen. De harem kon ons wel bekoren, vooral aan Koen dan, die zag zichzelf al helemaal als Sultan met zijn vrouwen. 's Avonds was er een dinner & show gepland, rather expensive, en achteraf bekeken het toch niet zo waard maar we hebben ons toch vree goed geamuseerd. Een paar buikdanseressen, afgewisseld met wat Turkse volksdans en een belachelijk toneeltje over een sultan met zijn harem. Al bij al toch een mooie (verjaar)dag!






De laatste volledige dag hebben we het rustig aangedaan. Gelijk echte toeristen zijn we op een hop on hop off bus gehopped, maar wel 3u blijven zitten ofzo :) Zo hebben we alles gedaan wat we nog niet gezien hadden, zeer voetbesparend!!! Nog een beetje door de winkelstraat gekuierd, een zonnebrilleke gekocht en lekker genikst! Met onze pintjes en een zakske chips zijn we dan nog gezellig aan het zeetje gaan zitten en nadien met een gezellig maaltje de laatste avond afgesloten.
nvdr: overal, maar dan ook overal word ik in het Turks aangesproken, het begon al hier in Zaventem als we op de vlieger stapten, en het eindigde ook in Zaventem als we van de vlieger afkwamen!!! Kan zijn voordelen hebben, maar ik ben toch lekker puur Belgisch, with an excotic flair :)

2 opmerkingen:

Ruth zei

KLinkt erg fijn!! En dat rood kostuumke zal je toch eens moeten showen!

Tot zo bij Sharon

Anoniem zei

hey miss!

ja, ik check uwe blog wel, wat moet ge nu anders gaan doen tijdens den blok??
Dankuwel om mij toch te prijzen voor mijn o-zo mooie HAPPY BIRTHDAY song, ja ik voelde mij belachelijk maar toch genoodzaakt te zingen!
Love you hé miss! Tot ZEKER na de blok!
XXX