maandag 5 mei 2008

Vlov-dag


Met zijn honderden waren we. De Internationale Dag van de Vroedvrouw. Al die vroedvrouwen bij elkaar, en toen begreep ik waarom ze altijd zeggen dat we een ras apart zijn! En we zijn er nog trots op ook. Eerst een hele uiteenzetting over Evidence Based Midwifery waar er toch veel dingen gezegd zijn waar ik niet mee akkoord was, ma ja zo gaat dat hé! Nadien kregen we een workshop over antepartale bloedingen. Na de middagpauze ging het over pre-eclampsie en eclampsie wat ik echt wel de moeite vond. De dag werd dan afgesloten met een workshop over Bringing birth back to normal (wat me toch wel iets TE geitewollesokken-achtig was). Al bij al was het wel een leuke dag met een stralende zon op de achtergrond.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

klinkt interessant.
heb een amerikaanse kennis die nogal into unassisted/natural birth enzo is. (die is thuis op haar eentje in haar bad bevallen, dat was nu wel niet de bedoeling er ging eigenlijk een vroedvrouw aan huis komen, maar 's nachts plots kramp en hupa de baby was daar)

wat was er te geitenwollen sokken?

en ik zal u de website van "boob nazi's" es moeten doorgeven. (militant breastfeeders)...

Femke aka Adiva zei

geitenwollensokken is in ons vroedvrouwenwereldje TE alternatief :)

ja accidentele bevallingen gebeurt wel eens hé, zolang het allemaal maar goed gaat ;)