zondag 27 april 2008

Duizend-en-één-nachten

'Au Ryad' was the place to be gisterenavond! De afwezigen hadden absoluut ongelijk! De hafla vond er plaats in een Marokkaans restaurant met een absolute Duizend-en-één-nachten sfeer! Oosterse tapijten op de grond, tapijten tegen de muur, mysterieuze lampen, een Berberse tent die als kleedkamer dient, Arabische drums die je van je stoel willen doen springen en een heerlijk Marokkaans buffet dat al stond te lonken! Maar dat buffet moet maar eventjes wachten. Het eerste deel van de show kwam er aan.




Een gevorderd trio mocht de show openen & ze ook onmiddellijk stelen! Nadien kwam Soraya, gevolgd door de superster Razia. Ze is echt prachtig, ze blijft je van begin tot einde boeien, en dit steeds met haar enthousiaste glimlach. Dan was het de beurt aan Fédra die me reeds wist te betoveren op een andere show & opniew vond ik ze geweldig! Op en top spontaan. Onze geweldige leerkracht en inspiratie Artemisia kwam het eerste deel van de show afsluiten, speachless!




Aangezien de danssterren ook moeten eten, was het tijd om een uurtje op onze tanden (en het eten) te bijten vooraleer de show hervat werd. Het Marokkaans buffet was even lekker als dat het eruit zag. Couscous, rijst, olijven, kikkererwtenpuree en natuurlijk heerlijke warme briouat (bladerdeeggebakjes)




Vol ongeduld zat ik weer paraat voor het 2de deel van het spektakel. Artemisia met een prachtige sluierdans. Bellina op een geweldig liedje dat me steeds enthousiast krijgt ( I have yet to find it!) Katrien die voor het allereerst een solo bracht en ik moet zeggen: WOW. Ze was echt prachtig, ze straalt een en al spontaniteit uit, lacht de hele tijd door en weet je te bekoren, beter zelfs te betoveren in een sparkly pink costume. Razia sloot af met een hele set dat ze in een restaurant of club zou dansen en natuurlijk zag dit er weer geweldig uit!

Het deel dat er waarschijnlijk minder goed uitzag was wanneer ze op het allereinde mij uit de zaal trok om mee te dansen! Niettegenstaande dat ik sowieso nog niets kan, bevries ik natuurlijk helemaal als er honderd man zit te kijken. We survived I guess. De hele avond lang hebben we dan nog op de dansvloer gestaan om onze nederige pasjes tentoon te stellen. En zoals je een fuif kan afsluiten, hebben we de hafla dan ook maar als laatste afgesloten :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

twas leuk he

alleen heb ik weer een dubbele kin, gij weet ook op het goeie moment te trekken ;-)

en ik vind dat de leerlingen jaja femke ook, alleemaal geweldig meegedanst hebben!!!applaus!!

Femke aka Adiva zei

zie dat was me zelfs nog niet opgevallen!!! en das natuurlijk ni echt hé, das omda ik van zo laag trek en jij naar beneden kijkt, voila, opgelost :)